.Memoirs of an unstable brain.

Ucapan Objek Asing.

Woi.Sawadikap.This ucapan is untuk kids yang crazy serta unstable seperti me.Korang if dah read karya me,jangan forget untuk follow tau.I tulis like ini because saya favourite.If kamu have fikiran is bagus,you komen for saya become penulis is bagus.Actually,kalau you perasan,I tulis skip-seli English dan Malay Bahasa.Smart kan?If awak not perasan that maksud you perasan you beautiful/ensem.Hahohaho.(Ha Malay Bahasa,Ho Bahasa English).

20091119

Meniaga. Air ECPI.

Arie ni,huhu,tugasan terbaru....MENIAGA!Berikutnya adalah dialog diantara Aku dan mak Aku.

Mak:Ko nih tebongkang yo pagi-pagi nih x poning ko kepalo kau?!

Aku:Xdo do,pale oghang power..

Mak:Ko nih ha aku tengok dah macam dugong todampar topi pantai Pengkalan tu ha ko tau x!
Pogila buek kojo cket!Adolo gax duit masok!Nih ha pogi melako dompet tobal dongan tiket wayang
jo!

Aku:Yilek la mak,nnt oghang mintak le keje nganNek Kam sbolah kodai kopi tu..

Mak:Ha!Sukole kau kojo jadi barua oghang!Abeh tu air ECPI bapak ko bekotak-kotak tu sapo nk jual?Ko hingat boleh abes 50 kotak tu seminggu?X dapek do!

Aku:Abeh?Mak nak suoh oghang jual air tu?

Mak:Yola cerdik...Ko bawak meje plastik tu..pogi dopan...dudok jual air nih...bagos!

Aku:Hmmm..mniaga..k gak kn?

Otak:Ha..ok sgtla tu....dpt said inkam!

Aku:Ha!Bolehla-boleh...

Mak:Ha!Dah bole tu pogi la!

Aku pon mengorak langkah pertama untuk mencapai kejayaan sebagai bisnesman muda.HAHAHA!

Aku:Jap eh..angkat meja nih jap...Allahuakbar!

Sound efek:Krap...(Bunyi tulang patah)

Aku:Oh shit..patah usus kentot aku!

Otak:Hahahaha!Wat lawakla ko nih!Hahaha!

Aku:Dala patah usus kentot,kene gelak ngan otak sendiri lak tu..sudah mati mayat digilis btol...

Otak:Pelan-pelanla bengap.....

Aku:K,k,selow selow....lepas!

Otak:Ko gih kat topi jalan tu ha..sure lumayan punyela...

Aku:Cantekk....

Aku pon pegila berjalan membawa meja plastik berwarna putih dah kotor sket nih dengan usus kentot yang telah patah.Kotak air tu pon adelah dalam dua tige kotak...Asal ade sudeh.....Sesampai di situ...Ha..mulele sewel aku....

Aku:Ha!Air ECPI!Air ECPI!

Otak:Woi!Ko punye smangat,ECPI dah dongar macam besepai ko tau x?

Aku:Opsss....

Pastu datangle soghang mamat nih nak boli nasik lomak sat gerai sbolah aku...aku pon enteperem le...

Abang:Bang,nasik lemak satu..

Pakcik:Ok...

Sedang pakcik tu menyiapkan nasik lemak yang meliurkan tu...aku masok line.

Aku:Haaa...bang!Abang keje agak-agak brape jam sehari?

Abang:Agak-agak...8 jam.Nape?

Aku:Mase abang keje tu,ade abang rase penat ke,susah ke?

Abang:Mestila ada...

Aku:Haaa..mari bang saya tunjuk sesuatu....nih air baik bang,air baik!Abang beli air nih bang...bagos bang!Sure x penat punye la...

Aku pon setatle merapik merapok...

Aku:Haa...air nih bukan cam air biase bang...ade gelombang!Haaaa....ade 1732 gelombang dalam air nih bang...bagus bang...oghang juling minom pon baek bang!Juling boleh baik bang...x kan penat x boleh baik!Abang ade sakit mane-mane ke,kaki ke,sakit otak ke?

Abang:Sakit otot sikit...

Aku:Haa...air nih bagos bang!Segalo-galo eh die boleh baikkan!Tapi....

Abang:Tapi ape?

Aku:Mati ngan tue die tak boleh balikkan bang...sori cakap!

Abang:Bagus gak ye air nih!Satu berape?

Aku:Haaa...sebab abang dah jadi kawan saye bang...camni...saya jual kat abang..satu 3 hinggit...tapi kalo abang boli tigo,saye bagi 8 hinggit.Camne?

Abang:Ha...bolehla..bagi tige...

Aku:Wokey!

Aku pon membungkos tige botol air tu...Dapatle 8 hinggit...

Aku:Time kaseh bang!

Abang:Ok dik..Same-same!

Pastu datang le bemacam-macam ragam oghang....yang miskin ade,yang kaya ade....ade tu yang bongkak yang x leh blah tu...

Aku:Haa....kak meh beli kak....air baik kak..!

Kak:Hmm!

Aku:Kak!Air nih macam-macam penyakit boleh baik kak!Penyakit campak boleh,penyakit cekak boleh,penyakit bongkak pon boleh kak!

Kak tu belah muke panas je!HAHAHAHA!Pastu pakcik sbelah tu pon dah packing...nk blah...aq pon packing le....abesle 2 kotak....dapat le duit...banyak gak..nak kat 100!Baru satu haghi!

Otak:Waa...banyak duit ko dpt!

Aku:Besele..tgok kaki la!

Otak:Kaki ko kaki aq gak!

Aku:Haaa...jap agi aq nk post la cite nih kat blogger!

Otak:Jgn jadi cam smalam...pusing cite balik!Cam bodo!

Aku:Ha yela...bukak je komputer habesle cite...

Aku pon masok umah dengan meje plastik dan sekotak air ECPI tuh...xdela penoh sgt...

Mak:Bape hinggit ko dpt?

Aku:Adele dala smilan puloh lobeh....

Mak:Haa...kan senang dapat duit tu....

Otak:Senang mak ko kate!Otak die!

Aku:Oi!Mak aku tuh!

Aku pon pegi ke komputer dan membukanya.

Sound Efek:Ketak!Ketak!Ketak!(bunyi keyboard)Tiiiiinnnggggnnnenngggnnneeennggnneenng(Bunyi Windows XP bile setat)

Aku:Dah habis!

Otak:Tulisle **SYSTEM ENDED**

Aku:Ok!

**SYSTEM ENDED**

0 comms:

Penutupan Objek Asing.

Woi.Good Tinggal.Why kau your muke like itu?Kau don't suke I tulis like ini?Go mamposla.I suke write cam this.Kalau u tak like,ikutla me.Tekan button follow kat side tu.Then aku stop talking.Kalau u tekan button tu,u adalah kid paling clever.Kalau not,kau comment.Tekan just butang 'comms' kat up tu,then boleh comment.Kalau u buat,I suke.